annishstonins.blogg.se

Spontan. Glad och positiv!!

Livet är bra.... de är jul... jag är lycklig tradition två.... 🙏🏼❤️ Bara kärlek

Publicerad 2020-12-26 18:34:47 i Allmänt,

Jag läser i Guiding principles nas bok om traditionerna. 
har lärt mig mycket. Och en sak... för att bli validerad och känna sinnesro så behöver man definitivt lägga sin självcentrerung åt sidan.... gör någ för någon annan.. 
de kanske låter nördigt men de är så. 
jag har lärt mig att känna glädje för bra fina människor. 
tack jag behövde verkligen detta. 
Här skriver jag hur lite delar av tradition är för mig. 
tack att jag får dela den med er. 

 

Vad är kapitulation på ett bra sätt för mig: 

 

De är frihet. Frihet ifrån allt negativt. De man inte kan förändra. Kapitulation är så skönt och befriande och de är något jag behöver göra varje dag.....  

 

Vad är kärlek för mig : 

 

De är respekt. När man respekterar andras gränser. Men kan älska dem ändå. 

När man ser någon. När man förstår någon 

 

Vad är empati:

 

De är när man kan dela känslor med andra. De är något med känslor iaf 

 

 

Vad är kapitulation på ett bra sätt för mig: 

 

De är frihet. Frihet ifrån allt negativt. De man inte kan förändra. 

 

 

Vad är kärlek för mig : 

 

De är respekt. När man respekterar andras gränser. Men kan älska dem ändå. 

När man ser någon. När man förstår någon 

 

Vad är empati:

 

De är när man kan dela känslor med andra. De är något med känslor iaf 

 

Intuition känsla. De är när jag kan se en större bild av något. När jag känner och ser de blir jag glad.... i ser att Gud vill mig väl...... han  är bra han 

 

 

 

Tradition två: 

 

  1. What is a conscience, how do I come in contact with mine. What does group conscience mean to me. And how do I participate in it? What is the difference between the the group conscience and my individuality conscience? 

För mig är samvete att veta vad som är rört för andra och för mig. Vad som är rätt. 

 

Hur kommer jag in i min intuition 

För att komma i kontakt med de samvetet behöver jag tysta stunder för mig själv. Jag behöver lugn och ro. Och få reflektera. 

 

Vad är gruppsamvete för mig? 

Att man hör andras röster om vad som är rätt och fel. Att man respekterar andras röster. 

 

Hur dejtar jag i gruppsamvete: 

Genom att lyssna på andra, framhäva andras röster. 

 

 

Vad är skillnaden mellan gruppsamvete och mitt eget samvete. 

 

När jag talar om mitt samvete så pratar jag utifrån hur jag vill bli behandlad, hur jag vill behandla andra, vad jag tycker och inte 

 

När de kommer till gruppsamvete så bryr jag mig om andras röster och hur dem behöver växa. Vad gruppen mår bäst av. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Intuition känsla. 

 

 

 

Tradition två: 

 

  1. What is a conscience, how do I come in contact with mine. What does group conscience mean to me. And how do I participate in it? What is the difference between the the group conscience and my individuality conscience? 

För mig är samvete att veta vad som är rört för andra och för mig. Vad som är rätt. 

 

Hur kommer jag in i min intuition 

För att komma i kontakt med de samvetet behöver jag tysta stunder för mig själv. Jag behöver lugn och ro. Och få reflektera. 

 

Vad är gruppsamvete för mig? 

Att man hör andras röster om vad som är rätt och fel. Att man respekterar andras röster. 

 

Hur dejtar jag i gruppsamvete: 

Genom att lyssna på andra, framhäva andras röster. 

 

 

Vad är skillnaden mellan gruppsamvete och mitt eget samvete. 

 

När jag talar om mitt samvete så pratar jag utifrån hur jag vill bli behandlad, hur jag vill behandla andra, vad jag tycker och inte 

 

När de kommer till gruppsamvete så bryr jag mig om andras röster och hur dem behöver växa. Vad gruppen mår bäst av. 

 
jag kan skrive mer någon annan dag. Men va rädda om er i julsnön. 

 

🙏🏼✨💛🌞

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Stenberg

Anna heter jag. 💛 jag skriver om livet. Att leva livet på livets villkor. Är hungrig för livet och gillar konst och människor. 🧡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela